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박경진 | PARK Kyungjin

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걷혀지는 겨울 no.2

Winter’s Melting no.2

2023, 장지에 먹·아크릴릭, 145.5×77cm

Ink and acrylic on Korean paper

작가노트Artist's Note
산수화가 가진 형태의 고정관념은 너무도 컸다.
명인들의 필법을 좋아하지만, 방심하면 그 필법에
갇혀버릴 것 같았다. 서양의 인상주의처럼 현장성이
돋보이는 그림이 좋지만, 난 빛을 의식하지 않는다.
그래서 풍경화도 산수화도 아닌 ‘공유지도’라고
이름지었다.
The stereotypes of the landscape painting were
too defined. I love the style of the masters, but if I
let my guard down, I would be trapped within it. I
appreciate the realism of Western impressionism,
but I am not conscious of lit. For this reason, I have
named my work, ‘Shared Map’. This style presents
an alternative to Western and the landscape
painting.
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